En coronafri födelsedag

Hej på er! Wow vilken helg jag har haft! I onsdags fick jag svar från coronatestet, och som jag misstänkte så var det negativt. Det var ändå en riktig lättnad men jag sov ändå en sista natt i husbilen innan jag tog farväl.

Eftersom testet visade negativt och jag inte hade några symptom så kunde jag äntligen börja leva lite mer normalt.

På fredag den 26e var det sedan min födelsedag. Jag började morgonen med en återfuktande ansiktsmask för att försöka behålla ungdomen (fast jag blev 24 vill jag ändå se ut som 23) och träffade sedan mina närmsta tjejkompisar på dagen.

Kvällen spenderade jag sedan med familjen. Tanken var att åka ut med båten och grilla någonstans men eftersom vädret hade varit så dåligt under dagen så bestämde vi oss istället att äta på restaurang (dock utomhus).

Vi beställde in lite drinkar och sedan mat. Jag åt bearnaisesås för första gången på ett halvår (!) och det var SÅ gott. Måste försöka göra en bra hemmagjord i Italien sedan. Det är lätt en av de bästa såserna. Efter middagen åkte vi ändå ut med båten en sväng, och det gjorde vi rätt i. Det var en så himla fin och varm kväll. Jag tror faktiskt inte jag varit på havet i Finland när vinden varit så varm förut. Och solnedgången blev man ju inte besviken på heller.

När vi sedan kom hem efter dagen hade jag fått ett blombud till Purmo från Simon. En stor bukett med rosor i olika färger. Det gjorde min dag ännu bättre med tanke på att vi inte kunnat fira ihop. Han hade skrivit en så fin lapp också så jag somnade med ett leende på läpparna <3 vet inte vad jag har gjort för att förtjäna honom. Kände mig så bortskämd hela dagen av familj och vänner!

Lördagen kom och vi hade planerat hemmafest med tjejerna. Dagen började redan tidigt med sangria och plock och fortsatte sedan med kubb, drickspel till Jaromatchen och Bresciamatch och sedan ett dopp i det varma vattnet.

Vi hade köpt massa olika simleksaker (vill inte veta hur mycket pengar vi slösade) för festen och det blev succé. Tyvärr flöt den ena iväg och i ett försök att fånga den slutade det med en 45 minuters simtur. Annars gick allt riktigt bra, och kvällen slutade med att vi alla vek oss av skratt för typ ingenting? Älskar sådana kvällar och jag njöt av varje sekund.

Men efter en så bra helg som jag haft måste det ju såklart komma lite motvind. Det började med att mitt flyg tillbaka till Brescia blev inställt. Jag har köpt ett nytt flyg nu så det löser sig, men det blev både krångligt och dyrt så jag ser inte fram emot den resan. Idag hade jag också ÄNTLIGEN tid till tandläkaren. Jag tror det var i början av april när vi var i karantän som jag kände min rotfyllda tand spricka. Det var inte akut och jag hade ändå inte vågat gå till tandläkaren då, så jag stod ut med det. I efterhand var det kanske lite dumt, för idag resulterade det i att den inte gick att rädda så de fick istället dra ut den.

Jag är inte en människa som svettas speciellt mycket, men min handsvett var brutal när de skulle dra ut den. Det gick som tur är bra och jag kände knappt något, men nu kommer jag vara utan tand ett bra tag framöver. Dessutom går det inte så bra att äta just nu, men det blir säkert bättre snart också. Nu hoppas jag att det goda och onda ska ha jämnat ut sig lite så att jag får njuta av sista tiden hemma. Lite lagom bra och lagom dåligt tack!